top of page

Hur kan vi hjälpa dig idag?

KUNDSUPPORT

Här kan du söka hjälp och kontakta vår support gällande vårt sortiment och tjänster. Läs gärna igenom våra vanliga frågor då du redan där kan få svar på din fråga. 

Våra öppettider

Mån-Tor 08-17
Fre 08-16

  • Kan jag göra en expressorder?
    Om vårt produktionsschema tillåter så tar vi emot expressordrar mot en expresskostnad. Hör av dig till oss om din deadline och vad du vill få levererat så hjälper vi dig.
  • Vad är ett brodyrkort?
    Att skapa en brodyr är verkligen ett hantverk. Genom avancerade program skapas varje stygn med omsorg för att exakt representera din logotyp eller budskap som ska broderas. När hantverket är färdigt sparas filen ut och används sedan som en instruktionsfil för brodyrmaskinen. Denna fil kallas för brodyrkort och innehåller alla nödvändiga uppgifter för att maskinen ska kunna brodera ditt motiv. Brodyrkortet sparas alltid och kan återanvändas för framtida beställningar.
  • Finns det ett minimumantal?
    Minimumantalet varierar beroende på vilken produkt det handlar om. Ring eller mejla oss om du har en fråga om en specifik produkt så ger vi dig svar direkt om minimum antal.
  • Hur levereras min order?
    När din order är klar kan du själv komma och hämta upp dina plagg hos oss, men är det plagg som förädlas på annat ställe än på Gewe i Huddinge, så tillkommer en fraktkostnad även vid upphämtning hos oss. Om du hellre vill att vi skickar din order så gör vi det mot en fraktkostnad.
  • Hur vet jag vilken märkmetod som är bäst för det jag vill göra?
    Vi förstår att det kan vara svårt att välja tryckmetod. Skicka ett mejl till oss på order@gewe.se med din logga och vilket typ av plagg/produkt du är intresserad av så guidar vi dig igenom vad som passar bäst för just din förfrågan.
  • Kan jag beställa plagg eller produkter utan att beställa tryck?
    Ja, de flesta artiklar i vårt sortiment kan du beställa otryckta.
  • I vilket format ska jag skicka min logga/design?
    Vi behöver ditt tryck i vektorgrafik. De vanligaste filformat för vektorgrafik är EPS, AI, PDF och SVG. Även om du själv inte kan öppna filen så går det jättebra att maila den till oss så hjälper vi dig. Har du inget vektoriserat underlag kan vi hjälpa dig att vektorisera åt dig mot en tilläggskostnad. För digitaltryck kan vi använda vissa filer i JPG och PNG men upplösningen måste vara minst 300 dpi.
  • Hur beställer jag?
    Du beställer lättast via vårt formulär för att få med så mycket information om din order som möjligt. Det går självklart också bra att ringa eller mejla oss på 08-689 90 25 och order@gewe.se. Det går även att lägga beställning i vår webshop. Du kommer alltid få ett digitalt korrektur innan produktion startar.
  • Hur tvättar jag mina tryckta plagg bäst?
    För bäst hållbarhet på dina tryckta plagg rekommenderar vi att du alltid följer plaggets tvättråd. Dessa står vanligtvis i en etikett på insidan av dina plagg. Du kan även läsa vår tvättguide som du hittar här.
  • Kan ni matcha färger exakt mot min logga?
    Absolut kan vi hjälpa dig med det. Du behöver bara ge oss din PMS-färg (Pantone-färg). Om du inte har en PMS-färg kan vi hjälpa dig att hitta den närmaste matchningen för att säkerställa att den blir så nära din önskade färg som möjligt. Vänligen observera att Pantone-färger inte kan användas för digitaltryck.
  • Hur lång är leveranstiden?
    Vår standardleverans är ca 10-20 arbetsdagar från det att du har godkänt korrektur. Produktionstiden kan variera beroende på vilken underleverantör/fabrik som används för din order. Om du har har ett specifikt datum som du behöver din order till så kan du meddela oss detta och så kollar vi upp om vi kan göra din order snabbare än vanligt.
  • Hjälp med design och/eller skapa logo?
    Har du inget logotyp eller vill ha hjälp med att ta fram en design på ett tryck så kan vi hjälpa till. Det är en tjänst som vi tar betalt för och eftersom vi kan våra produkter utan och innan gör vi detta jobb effektivt. Kontakta oss så berättar vi mer.
  • Kan jag komma med egna plagg och endast beställa tryck?
    Nej tyvärr, enligt vår ISO policy i miljö 14001 så trycker vi endast på de plagg och produkter vi har full kontroll på i alla led.
  • Får man se hur trycket blir innan produktion?
    Absolut. Vi skickar alltid ett digitalt korrektur på hur det kommer se ut på ditt valda plagg/produkt tillsammans med din logga/tryck. Vi behöver också alltid godkännande av korrekturet från dig innan vi startar produktionen av din beställning.
  • Erbjuder ni ekologiska och certifierade produkter?
    Ja, det gör vi. Hos oss hittar du bland annat varumärkena Neutral och Cottover som dessutom är certifierade enligt GOTS, Fairtrade och Oeko-tex.

Produktförfrågan

Ladda upp logga

Tack för din förfrågan, vi återkommer snart!

bottom of page