top of page
hero.1.kundmote.jpg

Att tänka på vid
ditt kundmöte.

Känn kraften i det fysiska mötet.

Grundbulten i företagssammanhang och dess trygga och effektiva moder. Kunder ska vårdas ömt och uppmärksamt! Läs om vad som är viktigt att tänka på vid kundmöten.

 

Professionella kundmöten skall vara professionellt förpackade - det är det vi kallar branding och ständigt argumenterar för. Det rör sig om allt från den loggade pennan till den fantastiska företagspresentationen. Det är helheten som bidrar till varumärkesnärvaron i rummet och I det fysiska mötet kommer alla våra sinnen till sin rätt.

01

Tydlig agenda

Vad vill man ha ut av mötet? Var ute i god tid med information om vad som kommer avhandlas och på mötet så alla hinner förbereda sig.

02

Förbered!

Är tekniken på plats? Har den testats en extra gång? Finns vatten, fika och kaffe att tillgå? Och har det dukats med varumärkta koppar och kaffekannor? Pennor och mötesblock bör alltid finnas till hands! Undvik sista-minuten stress och se till att checka av hela listan. Sist men inte minst; var påläst om din kund!

03

Första intrycket

Utseende är inte allt, men det har betydelse. Kundens första intryck baseras på vad de kan se, därför är det viktigt att klä sig i kläder som man både känner sig bekväm och snygg i. Var hjärtlig i ditt mottagande när kunden anländer. Redan vid ankomsten bör det framgå vilka ni är och vad ni gör. Tydlig skyltning på fasaden och exempelvis en informativ roll-up i entrén.

04

Under mötets gång

Se till att mötesmiljön är inkluderande så alla känner sig trygga och välkomna att tala fritt. Lyssna mycket (och tala lite mindre). Det viktigt att du först lyssnar och förstår kundens behov så du får en så klar helhetsbild som möjligt. Vid långa möten behövs bensträckare och minpauser - och en nypa frisk luft.

05

Efter mötet

Samla ihop och sammanfatta så både mötesarrangör och kund har koll och behållning. Planera nästa steg i ert samarbeta utifrån den insamlade informationen. Överlämna gärna ett par varumärkta giveaway i en fin påse efter mötet - det ger en feel-good känsla inför fortsatt samarbete. Vilken slags giveaways lirar bäst med den bransch som era mötesdeltagares är verksamma i? 

Profilkläder på kundmöte
Profilkläder

Populära produkter som passar för kundmötet

Boka möte

KUNDMÖTE

Grundbulten i företagssammanhang och
dess trygga och effektiva moder.

personalmöte

PERSONALMÖTE

Teambuilding, ledningsmöten, sommar- och julfest. Personalen är i centrum.

Promenadmöten

WALK & TALK

När det varumärkta mötet blir friskvård. Avslappnat socialt med massor av energi.

Kickoff

KICKOFF

Säsongstart och alla är på tårna. Nyheter, strategier och mingel!

Jubileum företag

JUBILEUM

Oändliga inriktningar! Milstolpar, invigning, utmärkelser, avtackningar. Fira med stil!

mässmaterial

MÄSSA & EVENT

Nätverka, visa upp era bästa produkter och gör det riktigt stort!

Kundmöten

Före, under och efter mötet.

En genomtänkt strategi är avgörande för hur väl man lyckas med ett möte - oavsett om kunden är helt ny eller en etablerad sådan. För att förenkla finns en del handfasta tips som man kan följa. Det handlar om att skapa intresse före mötet, positionera sig under mötet och att följa upp och fördjupa relationen efter mötet.

Vill du boka ett möte med oss?

Boka ett möte med oss för att bolla dina tankar och få nya idéer. Vi är specialister på profilering av merch- och gåvoprodukter och är en trygg samtalspartner när det gäller att ta varumärkesprofilering till nya höjder.

Vi är flexibla och kan möta dig var som helst i landet, antingen online eller personligen. Om det passar dig bättre, är du välkommen att besöka vårt showroom, butik och kontor i Huddinge.

bottom of page